יסודות לניהול נכון של עסק עצמאי

החלטת להתחיל בדרך עצמאית ולהקים עסק? ברכותינו! טרם תחילת הפעילות חשוב לזכור שבהקמת עסק עצמאי מוטלת על מקים העסק אחריות ניהולית מלאה. בין אם מדובר בניהול עסק עצמאי מהבית ובין אם מדובר בפתיחת חנות או משרד מחוץ לבית, ישנם מספר יסודות אותם יש לקיים ואליהם יש לשים לב על מנת לנהל את העסק כראוי.

קביעת מדדים

על מנת שעסק ימשיך להתקיים ולהתפתח, יש להציב מטרות ויעדים. אלו נועדו לשמר את הפעילות הקיימת ולהוביל תמיד לשיפורה וכמו כן, לתרום למוטיבציה, לתחושת מסוגלות, ליצירת שאיפות חדשות ואף לתרום להנאה שבפעילות השוטפת.
גם למטרות עצמן ישנם מספר מאפיינים הכרחיים: עליהן להיות מוגדרות וברורות, תחומות ומוגבלות בזמנים, מדידות, מציאותיות ומושגות.

If you can't measure it you can't manage it

(פיטר פרדיננד דרוקר, הוגה דעות אמריקני יליד אוסטריה, אבי תורת הניהול המודרנית).

קביעת לוחות זמנים

כל עסק חייב להתנהל באופן מסודר ומאורגן תוך הקפדה על עמידה בלוחות זמנים ובתוכניות עסקיות. את התוכניות ולוחות הזמנים יש להגדיר מראש, על מנת להנחיל סדרי עבודה נכונים ולהימנע מפעילות לא יעילה ומפספוס של משימות ומטלות הכרחיות.

לוח הזמנים חייב לכלול פרוייקטים צפויים ומתוכננים, תכנון עבודה ברשתות החברתיות, פעילויות תקופתיות הכרחיות, מטלות לביצוע, חלוקת משימות לשלבים וכו'. תכנון לוח הזמנים מבוצע כתכנון גאנט תקופתי – שנתי, חודשי, שבועי ויומי. לעיתים ובהתאם לסוג העסק, התכנון יכול להיות גם עונתי. בין הפעילויות המופיעות בתכנון גאנט נמצאות תכניות השיווק התקופתיות ותכניות לקמפיינים, סימון אירועים ומועדים מיוחדים ותכנון פעילות מותאמת, יעדי מכירות, תשלומים וטיפול בחובות, יעדים תקופתיים, סיכומי פעילות יומיים וכו'.

גבייה ומעקב תשלומים

ההתנהלות החשבונאית הינה אחד מעמודי התווך של העסק. ללא התנהלות נכונה עסק לא יוכל לשרוד לאורך זמן ועלול אף לקרוס תוך פרק זמן קצר. כמו כן, התנהלות לקויה עשויה אף עשויה להוביל להסתבכות עם החוק. על בעל העסק לדאוג לניהול תזרים יציב, דרישת תשלומים וקבלתם בזמן, הוצאת חשבוניות וקבלות כחוק, עצירת מתן שירותים למי שלא משלמים ונקיטת צעדים לקבלת תשלומים אלו.

עבודה מהבית וניהול עסקים - סי וי פול
קרדיט: canva

ישנם רבים החשים חוסר נוחות כשמגיעים לרגע בו צריכים לדרוש תשלום מלקוחות. מכיוון שבניהול עסק אין מקום לוויתורים בכל הנוגע לקבלת תשלום על מתן השירותים, יש להתגבר על תחושה זו או לחלופין להעסיק עובד שתפקידו יהיה מעקב אחר ביצוע תשלומים וביצוע גבייה.

שירות לקוחות מקצועי ואמין

זהו אחד המאפיינים החשובים ביותר לעסק. על מנת למשוך לקוחות חדשים ולשמר לקוחות קיימים, שירות לקוחות הינו אחד המדדים החשובים והבולטים מבחינת הלקוח. שירות לקוחות איכותי מאופיין באמינות, זמינות, כבוד הדדי וסבלנות, פשטות, זריזות במענה ובמתן פתרונות, יכולת לנהל משברים ובמתן תחושה ללקוח כי העסק תמיד פועל לטובתו ונמצא לצידו.

אז אם החלתם להקים עסק עצמאי, הקפידו לעשות זאת נכון, תוך ביצוע כל הפעולות וההכנות הנדרשות מראש, על מנת שתתחילו את דרככם העצמאית מוכנים ונכונים.

צוות סי וי פול מאחל לכם הצלחה רבה!


הכנסו לכתבה: ניהול עובדים – איך עושים את זה נכון


*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.

 *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר סי וי. פול

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא