סי וי פול – עסקים ורשתות חברתיות בתקופת הקורונה

סי וי פול מסבירים שהרשתות החברתיות הפכו בשנים האחרונות לאחד הכלים הבסיסיים הנמצאים בשימוש ארגונים, חברות ועסקים פרטיים. אם בעבר שימשו הרשתות החברתיות בעיקר כמקום מפגש וירטואלי חברתי, הרי שבשנים האחרונות הפכו לכלי עסקי לכל דבר.

מנהלת הגיוס של חברת סי וי פול מציינת כי תקופת הקורונה הגבירה את הצורך להשתמש בכל הכלים האפשריים על מנת לשרוד את התקופה, לאפשר את המשך קיומם של העסקים ולשמור ככל הניתן על המשך פעילות. בעלי העסקים, מנכ"לים, מנהלי שיווק, מכירות, מש"א ובמגוון תפקידים ומחלקות אחרות בארגונים מנסים לחפש פתרונות נגישים, קלים וזולים.

עם התפתחותן של הרשתות החברתיות כפלטפורמות המותאמות לעסקים, הן החלו לספק כלים מגוונים המאפשרים ביצוע פעולות מיידיות, התאמת מסרים לקהלי יעד רלוונטיים, מיקוד ופעילות אינטואיטיבית ובעלויות זולות. הרשתות החברתיות הפכו להיות כלי עזר בשעת משבר.

בין מגוון התועלות המוצעות לעסקים, בולטים במיוחד השימושים הבאים:

פרסום – הפרסום ברשתות החברתיות הפך לנגיש לכל

יצירת קמפיינים הפכו לפשוטים ואינטואיטיביים הניתנים לביצוע כמעט ללא שום הכשרה או ידע קודמים. כמו כן, מציינים בצוות הדיגיטל של סי וי פול, כי העלויות הזולות יחסית והאפשרות לשלוט לחלוטין הן במטרות הקמפיינים והן בתקציב, מאפשרות לכל בעל עסק לקבוע בקלות יעדים, מטרות ותקציב המתאימים לו. במיוחד בתקופה המאתגרת בה אנו נמצאים – מאפיינים אלה של הפרסום ברשתות החברתיות מהווים יתרונות חשובים.  

שיווק וקד"מ

במיוחד בתקופה זו, כשחנויות רבות סגרו את דלתותיהן ועסקים רבים מתקיימים "מרחוק" – במכירות און ליין, נוצר צורך בשיפור פעילות השיווק וקידום המכירות. באמצעות הרשתות החברתיות, יוזמים עסקים רבים פעילויות שיווק וקידום מכירות רבות, ממוקדות קהל יעד, שמטרתן למצוא ולתפוס את הלקוחות הפוטנציאליים.

מומחי הדיגיטל של סי וי פול מדגישים כי כאשר עסקים רבים נאבקים לשמור על המשך קיומם, ישנה חשיבות רבה לכל לקוח פוטנציאלי ולכל ליד המתקבל באמצעות פעילויות השיווק. לכן, הרשתות החברתיות המאפשרות את פעולות אלה הפכו לכלים חיוניים ובלתי נפרדים מפעילותם של חלק ניכר מהעסקים במשק.

חיפוש עובדים

חברות רבות מבצעות חלק ניכר מפעולות הגיוס ברשתות החברתיות. כיום, כשניתן לפרסם מודעות בקלות ובכל רגע נתון ולהפיצן באופן מיידי, הפכו הרשתות לאחד הכלים הנפוצים ביותר לחיפוש עובדים.

פרסום המשרות מתאפשר בעמודים של החברות ובעצם כך לחשוף אותן בפני כל מי שהחברה ופעילותה רלוונטים בעיניהם. כמו כן, ניתן לפרסם מודעות בקבוצות ייעודיות למחפשי עבודה או לחילופין בקבוצות הנוגעות לתחום העיסוק של החברה / למיקומה / לתחום העיסוק של המשרה הנדרשת וכו'.

מעבר לכך הפצת המודעות המתפרסמות מתבצעת מפה לאוזן (או ליתר דיוק ב share) בין מי שרואים את המודעות למי שלדעתם מתאימים לתפקיד ובכך מסייעים ישירות למגייס להגיע למי שהתפקיד מתאים להם ורלוונטי עבורם.

בנוסף, נעשה שימוש רחב לגיוס עובדים בלינקדאין, הרשת החברתית הייעודית לצרכי נטוורקינג.

לסיכום, מציינת מנהלת הדיגיטל של סי וי פול, נראה שעסקים רבים שלא היו פעילים ברשתות החברתיות בעבר, גילו את הפוטנציאל ואת מגוון ההזדמנויות המוצעות ברשתות החברתיות, אימצו אותן בתקופת המשבר והצטרפו לאין ספור העסקים שכבר פעילים ברשתות החברתיות במשך שנים ארוכות.

אין ספק שהרשתות מהוות כלי חשוב, יעיל, ממוקד וכלכלי לפעילות העסקית של כל עסק ומומלץ גם למי שלא היו פעילים בהן עד כה, לבחון את תחילת הפעילות בהן.


*נכתב על ידי אבי שוורץ, צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.

 *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.