רשתות חברתיות – כלי עזר בתקופות משבר

תקופת הקורונה המלווה את העולם מתחילת השנה יצרה את הצורך בהתאמות רבות למציאות החדשה והמורכבת שנכפתה על כולנו. מציאות הכוללת סגרים, ניתוק חברתי, אתגרים עסקיים, תלות כמעט מוחלטת בחיבור מרחוק ובעיקר – משברים כלכלים ותעסוקתיים.

השהייה הממושכת בבית שנבעה מהסגר ומהמשבר בשוק התעסוקה, הביאה רבים למצב של העברת שעות רבות מול מסך המחשב. בכך, נפגש משבר הקורונה שהשתלט על העולם כולו בחודשים האחרונים עם הרשתות החברתיות המהוות חלק בלתי נפרד מחיינו בשנים האחרונות. בעקבות המציאות והצורך בפתרונות לאתגרים והקשיים הרבים שיצר משבר הקורונה החלו כולם, בין אם ביודעין ובין אם לאו, להשתמש ברשתות החברתיות ככלי הסיוע העיקרי להתמודדות עם קשיים אלו, ובצדק. צוות סי וי פול העלה בפנינו שלושה תחומים עיקריים בהם בולטים ייתרונותיהן של הרשתות החברתיות במיוחד בתקופת המשבר הנוכחית:

גיוס עובדים

הרשתות החברתיות הפכו לכלי יעיל ושימושי ביותר עבור מעסיקים, למציאת עובדים. כפי שמציינים בפנינו צוות הגיוס של חברת סי וי פול – "בעבר נהוג היה לפרסם משרות באתרי דרושים, באינדקסים ולפני כן גם במדיה המודפסת. פרסום מסוג זה דרש זמן והתעסקות רבה ולא איפשר לרוב ביצוע עדכונים מיידיים ובזמן אמת. כמו כן, פרסומים אלו לא בוצעו באופן מיידי ולעיתים אף עברו מספר שעות עד שפורסמו בפועל, כך שלא אפשרו ביצוע עדכונים ושינויים על ידי המעסיק באופן מיידי, במקרה הצורך. בנוסף, רוב הפרסומים לא היו ממוקדים כך שהמעסיק קיבל לעיתים עומס של פניות לא רלוונטיות אשר הקשו על תהליך הגיוס. כיום לעומת זאת, פרסומים רבים נעשים ברשתות החברתיות, בעיקר בפייסבוק או בלינקדין, באופן ממוקד לקהל היעד, כך שניתן להעלותם באופן מיידי, מכל מקום, בכל שעה ובמידת הצורך אף לעדכן, למחוק או להחליפם בכל רגע נתון".  בכך חיפוש עובדים ברשתות החברתיות, הפך לתהליך קל, פשוט ויעיל שגם אנחנו בסי וי פול מאמצים. כך,ביכולתנו לפרסם עשרות משרות בכל יום, באופן ממוקד ביותר ובזמן אמת מיד עם פניית המעסיק אלינו בבקשה לחיפוש עובדים.

חיפוש עבודה
דווקא באינסטגרם פחות רואים משרות דרושים.
סי וי פול מסבירים שגיוס עובדים דרך הפייסבוק הוא המוביל כיום.
קרדיט תמונה: canva

כיום, כשקיימים אתרים וכלים רבים כל כך לחיפוש עבודה והרצון למציאת מקום עבודה העונה למכלול הציפיות של מחפש העבודה, או לפחות לרובן, מנסים רבים לפנות למודעות של מעסיקים המציגות את מירב הפרטים על המשרה, התואמים ליכולותיהם ולציפיותיהם. לכן, הפכו הרשתות החברתיות ובראשן הפייסבוק והלינקדאין לכלים נפוצים ביותר למציאת עבודה. מחפשי העבודה סורקים קבוצות הנוגעות לתחומי עיסוקיהם, יוצרים קשר עם אנשים בעלי תחומי עיסוק זהים לשלהם, מחפשים הצעות בקבוצות הנוגעות לאזור מגוריהם וכו'.
צוות יועצי הגיוס של סי וי פול מציין כי רואים מגמת עלייה בפרסומים ממוקדים של מעסיקים בקבוצות ייעודיות ברשתות החברתיות, לפי אזורי מגורים, תחומי עניין, תחומי עיסוק וכו'. בכך, נהנים מעסיקים מפנייה ישירה וממוקדת למחפשי עבודה הרלוונטיים למשרות אותן ברצונם לאייש ונמנעים מפרסומים בכלים היוצרים חשיפה לכלל האוכלוסייה ועשויים למשוך מועמדים שאינם רלוונטיים וליצור בזבוז זמן יקר בסינון קורות החיים והמועמדים שאינם רלוונטיים למשרה.

מנוע שיווק לעסקים

כחלק ממאמצי השיווק של עסקים, בעיקר בתקופת המשבר, החל שימוש נרחב ברשתות החברתיות, המהוות כלי שיווקי קל, נגיש, ממוקד וזול יחסית כמנוע שיווקי לעסקים ולביצוע פעילויות שיווקיות להגברת חשיפה ולהגעה לקהל היעד. הרשתות החברתיות מאפשרות כיום ליצור בקלות יתרה קמפיינים שיווקיים, לחפש עובדים, להגדיר קהלי יעד ממוקדים, לבחור אזורי פרסום, להגדיר תזמון לקמפיין, להגביל את התקציב הרצוי, את מטרת הקמפיין ועוד. כל אלו מתאפשרים בתהליך שהופשט על ידי הרשתות החבריות והפך לנגיש לכל, לאינטואיטיבי, מהיר וקל. ביצוע פעולות שיווק ופרסום ברשתות החברתיות אינן דורשות כיום כל השכלה או הכשרה קודמות.


צוות סי וי פול, המנהל את מאגרי מחפשי העבודה המפולחים הגדול בארץ, מאחל הן למחפשי העבודה והן למחפשי העובדים הצלחה רבה ומייחל לסיום המשבר התעסוקתי והכלכלי במהרה!


*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.

 *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.