איך מגייסים עובדים שיחזיקו מעמד?

שימור עובדים

עובדים זה נכס יקר בכל עסק. עובד מרעיל או לא יעיל פוגע בעסק ישירות ואילו עובד מרוצה, עם ניסיון, שהצלחתם למנוע ממנו שחיקה, יעיל משמעותית ומגדיל את התפוקה של העסק. לכן חשוב לשמור כמה שיותר עובדים שמגדילים את התפוצה לעסק ואילו לסלק ממנו את אלו שפוגעים בתפוקת העסק. 

מעסיקים צריכים לזכור שהסיכוי לשמר עובדים נמדד כבר בשלב שבו מגייסים אותם. אם מעסיק רוצה לגייס עובדים שיחזיקו מעמד, עליו להשקיע עוד כמה ימים בתהליך הגיוס ולא להתפתות להעסיק את המועמד הראשון ששולח קורות חיים. אמנם עיכוב בתהליכי חיפוש עובדים עלול לגרור פגיעה בעסק ובמוניטין שלו, אך מסוכן יותר לגייס עובדים לא מתאימים מאשר להמתין עם ההחלטה הסופית.

סי וי. פול ממליצים להכיר את השלבים בתהליך פרסום משרות ומודעות דרושים.

בקיצור, זה אומר שמעסיק צריך לפרט את תנאי המשרה במודעות הדרושים ולוודא שכל מי שמגיע לראיון אכן יודע מה מצופה ממנו. כאן הטעות הנפוצה היא לנסות לגייס עובדים על ידי הסתרת מידע שלילי, כמו למשל שעות עבודה ארוכות או שכר נמוך. על אף שבמקרים כאלה יש סיכוי שהעובד יסכים לקבל את העובד, סביר להניח שמהר מאוד הוא יבין את ההטעיה ויעזוב את התפקיד.

כנות היא לפיכך חלק בלתי נפרד מהתהליך שבו מבצעים גיוס עובדים לעסקים קטנים וגדולים. בעלי עסקים ששומרים על כנות מול המועמדים מגדילים את הסיכוי לכך שהם ישמרו על מקום העבודה שלהם וירצו לתרום לו מניסיונם האישי. מנגד, בעלי עסקים שלא משקיעים את הזמן ואת המשאבים הנדרשים בתהליך של גיוס עובדים עלולים למצוא את עצמם עומדים מול שוקת שבורה.

עוד על שימור עובדים שמתחיל עוד בשלב הגיוס ניתן לקרוא כאן

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים. *האמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.


בהצלחה!
דניאל ביטון, 
סמנכ"ל פיתוח עסקי,
סי.וי.פול – עובדים בשבילך.