רשתות חברתיות ככלי למיתוג עצמי

מיתוג הינו כלל הרגשות, תחושות, עמדות ותפיסות המשוייכות לגופים עסקיים, מוצרים, שירותים ואף אנשים. המיתוג מושפע מהאופי, האיכות, הפעילות, הנראות, התמורה וממגוון מאפיינים נוספים.

מהו מיתוג עצמי?

מיתוג עצמי הינו כלי הכרחי עבור עובדים ומנהלים המעוניינים לקדם עצמם, למצב את עצמם באופן הראוי וליצור את הרושם הדרוש על עסקים ואנשים פרטיים אחרים במטרה להניעם לפעולות רצויות כגון קבלה לעבודה, סגירת עסקה, יצירת שיתופי פעולה ועוד.

מיתוג עצמי ברשתות החברתיות

כיום, כאשר הרשתות החברתיות תופסות חלק ניכר בחיינו ומשמשות גופים עסקיים ואנשים פרטיים למציאת מידע אודות אחרים, הופך השימוש בהן לכלי חיוני והכרחי ליצירת מיתוג עצמי ובניית התדמית הרצויה בעייני האחר.

ישנן דרכים רבות לבניית מיתוג עצמי ברשת אשר בחלקן פשוטות לביצוע. צוות הדיגיטל של חברת סי וי פול ריכז עבורכם מספר טיפים למיתוג עצמי ברשתוות החברתיות:

לינקדאין (LinkedIn) – זוהי רשת חברתית ייעודית ליצירת קשרים מקצועיים ועסקיים. מטרתה לסייע ביצירת ובניית קשרים בין עובדים, מנהלים, ספקים ולקוחות, נציגי ארגונים וחברות, למטרת שיתופי פעולה למיניהם.

כחלק מבניית מיתוג עצמי, דאגו ליצור לעצמכם פרופיל ברשת זו, הנתפסת כמקצועית ונפוצה בקרב נושאי משרות בכירות ומנהלי מש"א, כך שהופעה ברשת זו ויצירת פרופיל מכובד ורציני, עשויה לסייע רבות ביצירת תדמית חיובית ומקצועית עבורכם.

פייסבוק – כיום ניתן לקלות לאתר כל כמעט כל אדם ברשתות החברתיות. מכיוון שהרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, רבים נוהגים לשתף את חבריהם בפרטים ובאירועים משגרת יומם, להעלות תמונות מאירועים ומצבים מגוונים ולכתוב פוסטים באופן אינטואיטיבי ולעיתים ללא השקעת מחשבה רבה בתוכנם.

על מי שמעוניינים ליצור תדמית חיובית לקראת או לאחר קבלתם למשרה חדשה, לקחת בחשבון כי מעסיקיהם הפוטנציאליים ומנהלי משאבי האנוש נוהגים לבדוק את הפרופיל של המועמדים ברשתות החברתיות. לכן, דאגו לעבור על התכנים והתמונות המוצגים והמקושרים לפרופיל שלכם, שימו לב שהפוסטים המפורסמים כתותבים בשפה מכובדת וללא שגיאות ושהתמונות וכלל התכנים אינם עושיים ליצור רושם שלילי.

בעת חיפוש עבודה והגשת מועמדות למשרות מסוימות, מומלץ להסתיר או להסיר עמדות פוליטיות ונקיטת עמדות בעניינים מסויימים, היכולים להשפיע על סיכויי הבחירה של המעסיק הפוטנציאלי בכם, באם מחזיק בדעות שונות.

לחלופין, ניתן פשוט לחסום צפייה של מי שאינכם מכירים בפרופיל שלכם.

רושם ראשוני

כידוע – אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני. הרושם הראשוני שאתם יוצרים על המעסיק הוא זה שיקבע את התדמית שלכם בעיניו. לכן, מעבר ליצירת מיתוג עצמי חיובי ברשתות החברתיות שתפקידו ליצור עבורכם תדמית חיובית בעיני המתבונן, חשוב ליצור רושם חיובי גם באופן אקטיבי בעת הפניה ובמהלך ההתקשרות עם המעסיק.

כאשר אתם פונים לנציג חברה, למנהל או למעסיק פוטנציאלי, יש לפנות בצורה מכובדת ואף להכין נוסח פנייה הולם מראש. באותו אופן יש להתנהל גם במהלך פגישה פרונטלית או בשיחה טלפונית.

מנהלת הגיוס של סיוי פול מוסיפה כי במידה וישנה היכרות עם המעסיק הפוטנציאלי באמצעות הרשתות החברתיות (בעיקר דרך לינקדאין), ניתן בעת ההגעה לראיון למנף את ההיכרות או המכנה המשותף שמצאתם בלינקדאין לצורך שבירת הקרח (למדתם באותו מקום או עבדתם באותו מקום בעבר). כמו כן, ייתכן ואתם מכירים עובד או מנהל באותה חברה שניתן להיעזר בו כדי לקבל עוד "נקודות" לתדמית שלכם, שעשויות לתרום למיתוג העצמי ולהגדיל את הסיכויים להיקלט במקום העבודה.

בהצלחה!.