חיפוש עובדים ברשתות החברתיות

כיום, חיפוש עובדים נראית לכאורה משימה פשוטה, שכן ישנם רבים המחפשים עבודה והאמצעים לפרסום בפני מחפשי עבודה אלה רבים. עם זאת, התהליך אינו בהכרח כה פשוט, שכן ריבוי מחפשי העבודה וריבוי האמצעים לפנייה אליהם יוצר לעיתים עומס רב של פניות שחלקן אינן רלוונטיות כלל. פניות אלה מעמיסות על המגייסים ויוצרות מצב בו גם פניות רלוונטיות נעלמות בתוך גלי הפניות של מחפשי העבודה והמגייסים מתקשים באופן זה למצוא את האנשים המתאימים ביותר לתפקיד ונאלצים להקדיש זמן רב לסינוני קורות חיים.

על אף שישנם אתרי חיפוש עובדים ייעודיים וממוקדים העושים זאת עבור המעסיק, עדיין רוב האתרים מאפשרים פנייה ישירה למעסיק ושליחת קורות חיים גם על ידי מי שאינם תואמים את דרישות התפקיד. לשם מיקוד החיפוש ופנייה רק לעובדים הרלוונטיים ישנם כיום מגוון כלים ופתרונות ברחבי הרשת, כאשר אחד המובילים הינו השימוש ברשתות החברתיות.

אז אילו כלים ואמצעים לגיוס עובדים קיימים כיום ברשתות החברתיות?

עמוד החברה – פרסום בעמוד החברה ברשת החברתית. לרוב, עוקביו של עמוד החברה בפייסבוק הינם אלו התומכים בה, המתעניינים בתחום פעילותה והמחזיקים בעמדה חיובית כלפיה. פרסום משרות בעמוד החברה יחשוף אותן אם כך בפני אוהדיה, לרוב בחינם, ויפתח בפניהם את האפשרות להשתלב בעבודה בה. מבחינת החברה, מדובר כאמור במועמדים אשר מכירים את פעילותה ולפחות מעצם היותם בעלי עמדה חיובית כלפיה, מהווים מועמדים פוטנציאליים טובים לעבודה בה (בהתאם להתאמתם המקצועית כמובן).

עמודי הצעות עבודה ייעודיות לבעלי מקצוע ספציפיים – קיימים עמודים רבים המוקמים עבור תחומי עיסוק מסוימים ומשמשים להצעות עבודה בתחומים אלו בלבד. הפרסום בקבוצות רבות מסוג זה הינו ללא תשלום, מתאפשר בקלות על ידי העלאת מודעת דרושים בעמוד ולעיתים רק דורש אישור של מנהל הקבוצה.
היתרון בקבוצות אלו הוא שהחשיפה הינה ממוקדת ונעשית למי שהעבודה אכן רלוונטית עבורו. המועמדים שיצרו קשר רלוונטיים ברובם לתפקיד ומעבר על נתוניהם אינו בגדר בזבוז זמן עבור המגייס.

סיוע של עובדי החברה בתהליך הגיוס – חברות רבות פונות לעובדיהן בבקשה לסייע בתהליך הגיוס ובפרסום המשרות הפנויות, חלקן אף מחלקות תמריצים לעובדים המצליחים להביא מועמדים רלוונטיים המתקבלים לעבודה. העובדים מצידם מפרסמים את המשרות הנדרשות בעמודיהם הפרטיים, ויוצרים עבור החברה חשיפה נוספת למשרות אלה ללא כל עלות.

לינקדאין – נטוורקינג הינו אחד הכלים המתקדמים והטובים ביותר לגיוס. לינקדאין מהווה פלטפורמה נהדרת לגיוס עובדים באמצעות רשת קשרים מקצועיים של החברה, עובדיה ומנהליה. אמנם ישנה אפשרות לפרסם משרות נדרשות בתוספת תשלום, אך גם הפצה חינמית של מודעת דרושים ויצירת קשר ישיר עם מועמדים מתאימים הנמצאים ברשת הקשרים המקצועית מהווה דרך נהדרת וממוקדת למציאת עובדים ומנהלים פוטנציאליים עבור החברה.

בתקופה זו בה ישנם מחפשי עבודה רבים, כל פרסום של משרה פנויה לקהל לא ממוקד ולא רלוונטי עשוי להכביד על המגייס ולהאריך את תהליך הגיוס. לכן, אנו בצוות סי וי פול ממליצים להשתמש באתרים ובכלים ממוקדים ככל האפשר.

בהצלחה בגיוס!


*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.

 *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.