סי וי פול: שוק התעסוקה בחיפה -פוסט קורונה.

סי וי פול על התעסוקה בחיפה בהשפעת הקורונה

בשיתוף אתר job ninja

* תוכן שיווקי. למדיניות הפרטיות ותקנון לחצו כאן.

עוד בתחילת המילניום תל אביב וערי המרכז היוו את מרכזי התעסוקה, העסקים וההייטק של המדינה. צעירים שאפתנים, אקדמאים, אנשי הייטק, אשי עסקים ויזמים רבים נמשכו לאזור המרכז מתוך ידיעה ששם יוכלו ללמוד, להשתקע, להתפתח ולהצליח.

כיום המצב השתנה לחלוטין. אם בעבר הייתה הגירה מערי הצפון והדרום לכיוון המרכז, הרי שהיום תושבי ערים אלו נהנים מכל היתרונות שנוכסו בעבר לערי המרכז. אחת הבולטות בערים אלו היא העיר חיפה. מטרופולין חיפה והקריות, בה מתגוררים כ-9% מהתושבים במדינה, מכילה אוכלוסייה איכותית ומגוונת הנהנית מאזור המתפתח ללא הפסקה בשנים האחרונות.

מרכזי לימודים אקדמאים מהשורה הראשונה, מרכזי מסחר וקניות, מקומות תעסוקה רבים ומגוונים, מרכזי עסקים והייטק, ולא פחות חשוב – חיי לילה תוססים ומקומות בילוי רבים. כל אלו הופכים את חיפה, העיר השלישית בגודלה, ל"מרכז" הנפלא של הצפון.

מרכזי התרבות הרבים ואטרקציות התיירות כמו גם אזור המלונות, הטיילות והחופים המטופחים, בנוסף להשקעה הרבה בפיתוח העיר הופכים את חיפה ואת אזור המפרץ למוקדי משיכה לתיירות הפנים ולתיירות הנכנסת, המהווים מוקדי הכנסה ופיתוח נהדרים לעיר.

חברות מקומיות ובינלאומיות מובילות כמו אמאזון ו Wework הצטרפו לחברות רבות שכבר גילו את הפוטנציאל העצום באזור המתפתח והחלו גם הן את פעילותן בחיפה באזורי העסקים וההייטק המתקדמים ובהם פארק מתם, פארק העסקים וההיי-טק מהגדולים והמובילים בישראל. בפארק פועלות כיום חברות טכנולוגיות העוסקות בתחומי התוכנה, תקשורת, מו"פ, אינטרנט, טכנולוגיות מתקדמות ועוד. מגמה זו גוברת בשנים האחרונות וצופה לחיפה ולאזור כולו עתיד של קדמה ופיתוח הן לעיר והן לאוכלוסייה, הצפויות לעודד את הצעירים המקומיים להישאר בעיר ואף למשוך צעירים רבים ומשפחות מהמרכז שירצו ליהנות מההיצע התעסוקתי ההולך וגדל ומהעיר היפהפייה המתפתחת ללא הפסקה.

עם כל אלו, הקורונה למעשה ממש עצרה את רוב הפעילות העסקית בעיר ופגעה משמעותית בכלכלה באזור. בעקבות הכתבה הקודמת שלנו על התעסוקה בדרום וההשפעות של הקורונה עליה, ביקשנו, בעזרת צוות ג'וב נינג'ה, נראה שהחברות היחידות שעוד המשיכו לעבוד כרגיל ולגייס עובדים היו חברות הייטק באזור. אלו מתאפיינות לרוב ביכולת לעבוד מרחוק, מה שאפשר להן להמשיך לעבוד יחסית כרגיל ולהמשיך בגיוסי עובדים גם תוך כדי המגפה.

בשבוע האחרון ניתן לראות חזרה מדורגת של העסקים שמגייסים בעיר ובקריות. משרות חדשות מתפרסמות במגוון תחומים בעיר ומושכות אליה עובדים, מנהלים אנשי עסקים והייטק מכל רחבי המדינה. החזרה לעבודה אומנם הדרגתית, אך היא מבשרת על מגמה טובה של התאוששות הכלכלה באזור והתפתחות חוזרת של העסקים.

דניאל ביטון, מנהלת הדיגיטל של job ninja מספרת: "בשבוע האחרון חזרו לגייס דרך ג'וב נינג'ה 32 עסקים שונים שמציעים משרות בחיפה, כששבוע שעבר חזרו 15 עסקים בלבד ובשבוע שלפניו רק עסק אחד. אומנם אלו ממש לא המספרים שאנחנו רגילים לראות מהעיר הגדולה של הצפון, אך הם בהחלט מאפשרים הסתכלות חיובים ומעודדת על הכלכלה האזורית."

דניאל הוסיפה "אם עד לפני מגפת הקורונה התחומים שראינו בהם את כמות גיוסי העובדים הגדולה ביותר באזור היו תחום המסעדנות, המלונאות, התיירות, המכירות ושירות הלקוחות ותעשיית המפעלים, כיום המצב שונה לחלוטין. תחומים אלו בקושי מגייסם כרגע ועיקר התחומים שמגייסים בהם היום בחיפה הם תחומי ההייטק. מלבד תחום זה, ניתן לראות באיזור עליה של גיוסים בתחום הכספים והכלכלה, גיוס עובדי כפיים מקצועיים וגיוס עובדים מתחום ההנדסאים והמהנדסים."

אף על פי המגמות המובילות, עדיין ניתן לראות גם גיוסים שונים. למשל, השבוע נפתחו שלוש משרות בג'וב נינג'ה לחיילים משוחררים בתחומי המסעדנות ושירות הלקוחות, חמישה משרות בתחום הביטוח, שלוש משרות בתחום הלוגיסטיקה ושתי משרות בתחום האדמיניסטרציה. אומנם כמות המשרות היא שמינית ממה שמגייסים דרכינו עסקים בחיפה בדרך כלל, אבל עדיין ניתן לראות התאוששות אופטימית של העסקים בעיר וגיוסי עובדים שמתרחבים מיום ליום.

לסיכום, המגמה אכן אופטימית וניתן לראות איך העסקים בחיפה מתאוששים בצורה נהדרת מהמשבר. נכון, זה ייקח זמן וזה בכלל לא פשוט, גם עבור בעלי העסקים וגם עבור מחפשי העבודה ואלו שהוצאו לחופשה ללא תשלום, אבל המגמה חיובית. מהניסיון שלנו עסקים בארץ כולה ובחיפה בפרט יודעים להתאושש ממשברים מהר יחסית והגיוסים שנפתחו בג'וב נינג'ה לאחרונה מאוששים זאת כך שאין מה לדאוג. תוך כמה חודשים, אם לא תהיינה התפתחויות, המשק החיפאי צפוי לחזור לתפקד כרגיל וכך גם תהלכי גיוס העובדים הרבים שמאפיינים את האזור.

לחיפוש עבודה או עובדים הכנסו לאתר ג'וב נינג'ה ! בהצלחה!

*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.

 *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

לגלות עוד מהאתר סי וי. פול

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא