סי וי פול: תעסוקה באזור הדרום – פוסט קורונה

סי וי פול על הקורונה והתעסוקה בדרום

בשיתוף אתר job ninja

* תוכן שיווקי. למדיניות הפרטיות ותקנון לחצו כאן.

משבר הקורונה לא פסח גם על תחום התעסוקה ואנחנו, כמי שמתעסקים בתחום הזה באופן יום יומי רואים שינויים שהמשבר הזה יצר בצורות העסקה ובתחומי הגיוס, בדרום בפרט ובישראל כולה. בתי עסק רבים נפגעו מהמשבר הזה ונוצר מצב שבעת המשבר, מלבד חברות הייטק, כמעט ולא היו גיוסי עובדים באזור. היום אנחנו יכולים לראות איך המשק מתאושש לאט לאט ואיך מתחילות להיפתח עוד ועוד משרות חזרה בבאר שבע והסביבה.

לאחר שהסירו את המגבלות התחלנו לראות איך בעלי עסקים מתעוררים מחדש ומתחילים לחדש גיוסים למשרות שהיו פתוחות אצלם, אף על פי שרובם בורחים כרגע לצמצם גיוסים ככל הניתן בתקווה לצמצם עלויות העסקה של עובדים. חלק מהחברות צמצמו שעות לעובדים וחלק לא החזיר את כל העובדים מחופשות ללא תשלום ולא נותרה לחלק ברירה אלא לפטר חלק מהעובדים על מנת להישאר כלכליים ולהשאיר את הראש מעל המים.

ביחס לעסקים בשאר הארץ, צוות המידעניות של ג'וב נינג'ה מדווח שחזרת העסקים לשגרת גיוסים והחזרת עובדים מחופשה ללא תשלום בדרום שונה. בדרום מגמת החזרה לשגרה מהירה הרבה יותר משאר הארץ. סביר להניח שזה נובע מהעובדה שהדרום רגיל יותר למשברים ומלחמות ויודע איך להחזיר את השגרה למשק בצורה מהירה יותר משאר הארץ.

אחת הדוגמאות הבולטות ביותר למגמה המהירה של חזרה לשגרה עסקית בדרום היא כמות המשרות שנפתחות באיזור אל מול איזורים אחרים בארץ. אם בתל אביב אנחנו רואים חזרה לשגרה של 40% בכמות המשרות שנפתחות וזמינות, בדרום מגיעים כבר לכ-60%. על כל משרה אחת שעולה באיזור המרכז יש משרה וחצי לגיוס באיזור  באר שבע.

לעומת באר שבע והערים הגדולות יחסית בדרום, מצבם של הישובים, הכפרים והמושבים באיזור לא מזהיר. את המגמה שמובילה באר שבע בגיוס עובדים וחזרה לשגרה בולמת הסביבה שלה. אף על פי שתמיד רוב הגיוסים באזור היו לערים הגדולות, תמיד היה ניתן למצוא אצלנו גם כמה משרות ביישובים בסביבה (כמו עומר, ירוחם, אופקים, שדות נגב). היום אין כמעט בכלל משרות פתוחות עדיין בכלל בערים וישובים אלו.

שינויים בתחומים אליהם מגייסים

המשרות הדומיננטיות ביותר בבאר שבע והסביבה שלה היו בדרך כלל בתחום המכירות והמסעדנות. במהלך המגפה הגיוסים האלו נעצרו כמעט לחלוטין ורק עכשיו מחילים לראות שתחומים אלו מתחילים לחזור. את מקומם תפסו גיוסים של תחום ההייטק, שהוא אחד התחומים שנפגעו הכי פחות מהמשבר. תחום נוסף בולט מאוד בו ניתן לראות עליה מתמדת בגיוסים באיזור הוא תחום הכספים. מסוף הקורונה ניתן לראות עליה מתמדת של גיוסים בבאר שבע לרואי חשבון, הנהלת חשבונות, ניהול כספים וכולי. הסיבה שתחום הכספים עולה בכזאת מהירות היא שהקורונה לא עצרה את הצורך לדווח לביטוח לאומי, מע"מ ומס הכנסה.

תחומים נוספים שבה יש דרישה עולה כרגע באיזור הם תחומי התעשייה. כל מה שקשור לעובדים מקצועיים בתחום ה-CNC , הלחמות, עיבוד שבבי, מהנדסים או הנדסאים וכל מה שקשור לעבודות ייצור במפעלים באזור. גם במהלך המשבר היו עסקים באזור שהמשיכו גיוס עובדים בתחומים אלו, מאחר והם נחשבים לעובדים חיוניים.

לסיכום, מגמת חזרה לשגרה בולטת מאוד באיזור הדרום והיא יוצרת אצלנו איזה שהיא אופטימיות זהירה לגבי המשק הדרומי. הגיוסים מתחדשים מרגע לרגע כשלפני שבועיים היו רק עשרים משרות פתוחות באיזור והיום יש כבר כמעט שמונים משרות פתוחות לגיוס מיידי. מחפשי עבודה שמסכימים להתפרש על גובה המשכורות או על כמות השעות החודשית שלהם יוכלו למצוא עבודה תוך שבוע היום באיזור. אין ברירה אלא להסתגל למצב החדש, לנשוך שפתיים ולחכות שיעבור זעם ונוכל כולנו לחזור לשגרת עבודה רגילה.

לחיפוש עבודה או עובדים הכנסו לאתר job ninja

בהצלחה!

*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.

 *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

לגלות עוד מהאתר סי וי. פול

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא