ניהול דיגיטל: על מה ולמה?

סי וי פול על ניהול דיגיטל

בעידן הדיגיטלי בו הפעילות האינטרנטית של רוב העסקים כל כך חיונית למטרות חשיפה, קידום, שיווק ומכירה, נדרש מומחה אשר מוכשר לנהל פעילות זו. פעילות הדיגיטל הינה אחד התחומים הכי מתפתחים כיום, בעיקר בשל המעבר של עסקים רבים ובהם נותני שירות, חנויות וקמעונאים לאינטרנט ולאחזקת נכסים דיגיטליים. כמו כן, גם פעילות הרוכשים עברה לאינטרנט וכמעט כל רוכש פוטנציאלי נעזר בכלים דיגיטליים כדי לחפש, למצוא, להשוות ולרכוש את המוצרים והשירותים בהם הוא מעוניין.

ניהול פעילות הדיגיטל עבור כל עסק כולל בניית אסטרטגית פעילות, ווידוא של הוצאתה לפועל, ניהול הספקים והעובדים העוסקים בפעילות זו, ניתוח הפעילות והסקת מסקנות, ושיפור או תיקון האסטרטגיה "תוך כדי תנועה" בהתאם לתוצאות.

קרדיט: freepok

מהי עיקר הפעילות של מנהל הדיגיטל?

מנהל הדיגיטל הינו בעל ידע במגוון תחומים בעולם הדיגיטל ובהם: קידום אתרים אורגני (SEO), קידום ממומן (PPC), מחקרי שוק, ניתוח פעילות מתחרים, אפיון אתרים ואופטימיזצית מבנה ותוכן, חויית משתמש, ניהול פרופיל קישורים, שיווק במדיה החברתית, מעקב אחר תנועות גולשים, שיווק באמצעות תוכן ועוד. על מנהל הדיגיטל לגבש אסטרטגייה תוך בחירת הכלים הנכונים והפעילות הנחוצה לקידום העסק.

על מנהל הדיגיטל להכיר את עולם הדיגיטל ברמה הגבוהה ביותר, עליו לדעת להבין את המוצר או השירות אותם צריך לקדם, לדעת למצוא את המתחרים ולהבין גם אותם ובהתאם לזאת עליו לבנות אסטרטגית שיווק דיגיטלית מתאימה תוך התאמה לצרכי העסק והתקציב.

סי וי פול מסבירים: מדוע חשוב להעסיק מנהל דיגיטל?

כפי שנהוג למנות אדם מקצועי ומיומן בתחומו לניהול כל אחד מהתחומים בארגון כדוגמת מכירות, רכש, שיווק משאבי אנוש וכו', כך יש למנות גם מנהל אחראי לתחום הדיגיטל. אין להקל ראש בתפקיד זה, שכן כיום הפעילות הדיגיטלית מהווה עבור ענפים רבים במשק כלי שיווק ומכירות עיקרי והינה בעלת משקל רב והשפעה רבה על חשיפת העסק ללקוחות הפוטנציאליים כמו גם על ההכנסות הפוטנציאליות. 

בחברות רבות נהוג להעביר את ניהול הפעילות הדיגיטלית לחברות חיצוניוות המרכזות את כלל הפעילות, אך צריך לזכור כי חברות אלה לרוב מטפלות במספר רב של לקוחות ואינן ממוקדות אך ורק בחברה אחת. אמנם עובדה זו אינה בהכרח פוגעת באיכות הפעילות, אך כאשר הפעילות מנוהלת מתוך הארגון, האדם הממונה עליה דואג שמבוצעת באופן שוטף. יש לזכור שעולם הדיגיטל משתנה ומתעדכן בכל רגע נתון ולכן גם תגובת הארגון לכל שינוי כדוגמת שינוי בביקושים, שינוי בפעילות המתחרים, אירועים חריגיים במדינה וכו', צריכה להתבצע באופן מיידי. כמו כן, העסקת מנהל דיגיטל באופן ישיר על ידי הארגון מבטיחה שקיפות מלאה בכל הנוגע לפעילות ולהוצאות, דאגה לאינטרסים הבלעדיים של הארגון ואף חסכון בהוצאות עבור עמלות ושעות עבודה של החברה החיצונית.

איך לבחור מנהל דיגיטל נכון?

כמו בכל גיוס של תפקיד ניהולי בחברה, גם בגיוס מנהל דיגיטל יש לבחור אדם מקצועי, אחראי, מיומן, אמין ובהתאם לצורך גם בעל ניסיון בניהול אנשים (במקרים בהם ישנה מחלקה של מספר עובדים העוסקת בפעילות הדיגיטל). על המנהל להכיר ולהבין את מכלול הכלים המשמשים לפעילות שיווק דיגיטלית כך שידע לבחור ולהשתמש בכלים הנכונים עבור כל מטרה ויעד.

כמו כן, בחלק מהמקרים כדאי להעסיק מנהל דיגיטל עם ניסיון ספציפי בתחום הפעילות של העסק. מכיוון שלענפים שונים ישנה פעילות שונה, לקוחות שונים, מתחרים שונים והתנהלות שונה מבחינת אסטרטגיות הפרסום השיווק והמכירות, ישנו יתרון גדול בהעסקת מנהל דיגיטל המכיר את התחום הספציפי. עם זאת, אין לפסול מתמודדים גם מתחומים אחרים שכן יכולים להביא עמם ניסיון, ידע, תהליכי חשיבה ורעיונות "מחוץ לקופסא"  שצברו במהלך עבודתם כמנהלי דיגיטל בתחומים אחרים.

חשוב לזכור שכמו בהרבה תחומים אחרים, גם בתחום ניהול הדיגיטל ישנם לעיתים שרלטנים או אנשים שאינם מקצועיים המנסים להציג עצמם כמיומנים גם אם שולטים רק חלקית בתחום. מומלץ לבדוק את הניסיון של המועמדים לתפקיד, לראות מה מצבם של הלקוחות הקודמים שלהם מבחינת נראות ברשת ואף ליצור קשר עם הלקוחות או המעסיק הקודמים על מנת לקבל חוות דעת אובייקטיבית. 

לסיכום – מנהל הדיגיטל הינו אחד התפקידים החשובים ביותר בארגון. בעידן האינטרנטי בו תחום הדיגיטל הוא השולט בפעילות השיווקית-מכירתית של עסקים רבים, תפקיד זה שקול בחשיבותו למנהל השיווק של הארגון (אם כי לעיתים שני תפקידים אלו מופרדים), שכן אחראי על כל הנוגע לגיבוש אסטרטגיית השיווק הייעודית לאינטרנט ועל ביצועה בפועל. 

*נכתב על ידי צוות סי וי פול.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.

 *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

לגלות עוד מהאתר סי וי. פול

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא