נכסים דיגיטליים

נכסים דיגטלי- סי וי פול

צוות סי וי פול מסביר שכשמדברים על נכס לרוב חושבים על נכס פיזי ומוחשי– מגרש, דירה, משרד וכו'. נכס דיגיטלי לעומת זאת אינו מוחשי, אלא וירטואלי ונמצא ברשת האינטרנט. כמו כן, נכס דיגיטלי אינו דורש השקעה כספית גבוהה כשל נכס פיזי אלא לרוב ערכו הראשוני עומד על מאות או אלפי שקלים בלבד.

אז מהו נכס דיגיטלי? נכסים דיגיטליים הינם אתרי אינטרנט, פרופיל ברשת חברתית (כדוגמת פייסבוק או אינסטגרם), קבוצת פייסבוק, ערוץ יוטיוב, קורס דיגיטלי, ספר דיגיטלי, אפליקציה ועוד.

בשל הזמינות והקלות הרבה ברכישת, יצירת ובניית נכס דיגיטלי, רובם המוחלט של העסקים כמו גם של האנשים הפרטיים מחזיקים בנכסים אלו, גם אם לא במודע.
עם זאת, יש לשים לב שגם אם אנו מחזיקים ומנהלים נכסים דיגיטליים, אין זה אומר שהם בבעלותנו. נכסים כגון פרסונות (פרופילים ברשתות חברתיות) כפופים לחוקי ותקנות הרשת החברתית ולפיכך יכולים להיסגר בכל רגע נתון ביוזמת הרשת החברתית בה מנוהלים. אתר אינטרנט לעומת זאת, נמצא כולו בבעלותנו, בעת רכישת הדומיין ושטח האחסון של האתר.

כמו נכס פיזי, גם נכס דיגיטלי יכול להיות נכס מניב (רווחים) וכמו עם נכס פיזי, גם השקעה, פיתוח ותחזוקה נכונה של עסק דיגיטלי מעלים את ערכו ויכולים ליצור רווח משמעותי לבעליו. סי וי פול מסבירים שהשבחת נכס דיגיטלי כוללת קידום נכון של האתר למקומות ראשונים במנועי החיפוש, יצירת תוכן איכותי מגוון ואטרקטיבי, יצירת קהל עוקבים גדול לפרסונה, יצירת קהל עוקבים אחר ערוץ יוטיוב או סדרת הדרכות דיגיטליות וכו'. ככל שהנכס הדיגיטלי מהווה מוקד משיכה למספר רב יותר של גולשים, כל ערכו עולה.

קרדיט: freepik

נכס דיגיטלי איכותי ניתן לנצל לטובת הכנסה פסיבית במספר אופנים:

מכירות – מכירת שירותים ומוצרים לקהל הנכנס לאתר, לערוץ או עוקב אחר הפרסונה.

שיתופי פעולה – נכס דיגיטלי מצליח בתחום מסויים יכול להוות אפשרות לשיתוף פעולה עם עסקים בתחומים דומים או משלימים. בעלי עסקים בתחום המציעים מוצרים או שירותים משלימים עשויים לרצות לשתף פעולה ולהמליץ על העסק ולפרסם אותו בתמורה לפרסום או חיזוקים הדדיים הכוללים קישורים, תוכן ואזכורים, פרסום המוצרים והשירותים, ועוד.

פרסום – פרסום בתשלום של מוצרים או שירותים של עסקים אחרים, המעוניינים להיחשף בפני הקהל הייעודי של האתר, הצופים או המעריצים של העסק או האישיות.

מכירת לידים – כל גולש המשאיר פרטי התקשרות באתר הינו ליד איכותי עבורנו אך גם עבור כל עסק אחר בתחום וניתן למכור אותו למתעניינים אחרים בתחום.

שיווק שותפים – שיטה זו דורשת היכרות והבנה של עולם שיווק השותפים אך עם זאת מאפשרת הכנסה פשוטה למדי על ידי פרסום קישורים מיוחדים המפנים לרכישת מוצרים או שירותים שבעת רכישתם ועבור כל רכישה מרוויחים סכום כסף מוגדר מראש מהספק.

לסיכום – נכס דיגיטלי, כמו נכס פיזי, דורש ניהול נכון ובעזרת ניהול איכותי, השקעה ופיתוח יכול גם הוא לפרוח ולהגדיל את ערכו ללא גבול. כמו כן, נכס דיגיטלי איכותי יכול ליצור לבעליו הכנסה פסיבית גבוהה, בקלות ובמהירות.

קרדיט: freepik
קרדיט: freepik

*נכתב על ידי צוות סי וי פול מאגרי בידע בע"מ.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים.

 *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

לגלות עוד מהאתר סי וי. פול

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא