אז מה הם מאגרי מידע?

מאגרי מידע

מאגרי מידע הם אוסף נתונים בעלי מכנה משותף, המסודרים, מאורגנים ומפולחים על פי קריטריונים המאפיינים את נתונים אלו.

בעבר היה נהוג לנהל מאגרי מידע באמצעות תיקיות (אמיתיות ולא ממוחשבות), כרטסות, כרטיסים מנוקבים ועוד שיטות רבות אשר שימשו לסידור נתונים במאגר ומתן פתרונות קלים לאיתור מידע בו. בעשורים האחרונים ועם ההתפתחות הטכנולוגית, החל ניהול המידע להיות מבוצע באמצעות בסיסי נתונים המאוחסנים במחשב. שיטה זו מאפשרת לסדר את כלל הנתונים בקבצים הניתנים לפילוח וסינון ואף המידע המאוחסן בכל קובץ ניתן גם הוא לסידור ומיון.

מאגר המידע הידוע ביותר הוא מרשם האוכלוסין, המכיל את נתוני כלל התושבים ומאפשר לאתר, לסנן ולפלח את האוכלוסייה כולה. מאגרים מוכרים ופשוטים יותר הינם מאגרים כדוגמת קטלוג הספרייה, אינדקסים אינטרנטיים מאגרי עובדים ומעסיקים וכו'.

באמצעות השימוש במאגרי מידע יכולים ארגונים, חברות ואנשים פרטיים, להשיג כל מידע רצוי בתחום מסויים, תוך ביצוע חיפוש פשוט הכולל פילוח נתונים ושליפת המידע הרלוונטי לפי הקריטריונים הנדרשים.  

על אף שמאגרי מידע רבים משמשים את החברות לניהול הידע והמידע הארגוני הפנימי, ישנם מאגרים רבים המכילים מידע אישי רגיש של אנשים פרטיים. על מנת למנוע שימוש לרעה במאגרים אלו, נחקק "חוק הגנת הפרטיות" – העוסק בהסדרת השימוש במאגרים המכילים מידע מסוג זה. כמו כן, נדרשים בעלי מאגרי מידע מסוג זה, להירשם אצל רשם מאגרי המידע במשרד המשפים.

חברת סי וי פול מנהלת מאגר מידע הן של מעסיקים והן של מחפשי עבודה. האלגוריתם שפותח עבור מערכות החברה מאפשר לבצע פילוח פשוט ומהיר של כל המידע במאגר. מחפשי העבודה ממוניינים ומפולחים לפי כל אחד מהקריטריונים בקורות החיים: גיל, תחום עיסוק, תחומי עניין, מקום מגורים, שנות לימוד ועוד. באופן זה, המאגר מאפשר למעסיקים להגדיר ולוודא בקלות יתרה שכל מועמד אשר מגיע אליהם עונה לקריטריונים של הפילוח שקבעו מראש, ובכך מבטיח להם מועמדים איכותיים לכל משרה שיפרסמו. עבור מחפשי העבודה מאפשר המאגר להיחשף למקומות עבודה ומשרות עם דרישות ספציפיות וממוקדות התואמות את כישוריו, השכלתו וניסיונו של המועמד.

השימוש במאגרי מידע מסייע לניהול נכון, יעיל ופשוט של כמויות מידע עצומות, מאפשר לכל חברה וארגון התנהלות תקינה ומסודרת ומבטיח המשך פעילות רציפה וקלה.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים. *האמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.

*כל הזכויות שמורות לצוות סי וי פול מאגרי מידע.

לגלות עוד מהאתר סי וי. פול

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא