פרסום משרות לפי תקופות

הביקוש לעובדים בכל רחבי העולם משתנה לאורך השנה. לצד שינויים שעוברים על המשק עצמו, אפשר לראות גם פערים בביקוש לעובדים בקיץ, בעונות המעבר ובחורף. אחת האינדיקציות לכך היא השכיחות של מודעות דרושים בעיתונות הכתובה ובאתרי אינטרנט. למעשה, מעקב אחר האופן שבו מבוצע פרסום משרות פנויות יכול לחשוף לא מעט על שוק העבודה והמאפיינים המיוחדים שלו.

בצוות סי.וי.פול למשל מספרים שרוב המעסיקים מענף האירוח וההסעדה מגייסים עובדים בתקופת הקיץ. לשם השוואה, בענפי התעשייה ובסקטור הציבורי מעדיפים פרסום משרות בחורף כדי להגיע לקהל היעד הרלוונטי. יתרה על כך, בענפי החקלאות מגייסים עובדים בעונת האביב והסתיו – אך בסקטור הפרטי רוב הגיוס נעשה בתחילת השנה האזרחית ובחודשים ינואר, פברואר ומרץ. הסיבה לכך קשורה לתחומי ההתמחות של העובדים ולהיקף הפעילות של כל עסק.

בעוד בקיץ הביקוש העיקרי הוא לשירותי אירוח בבתי המלון, במסעדות ובבתי קפה, בחורף יש האטה מסוימת במשק ונטייה לצרכנות סולידית בלבד. בין לבין, בישראל אפשר לראות שינוי בין פרסום משרות בתקופת החגים לבין עונות שבהן אין חופשים. ככל שכמות החופשים והחגים גבוהה יותר, כך נרשמת האטה במשק כולו ובקצב הפרסום של מודעות דרושים דרך אתרים כמו סי.וי.פול ואחרים.

סי וי. פול: מתי הכי נכון לגייס עובדים?

הבעיה היא שלרוב המעסיקים אין את הפריבילגיה לחכות לתקופה מסוימת על מנת לפרסם משרות ומודעות דרושים. מעסיקים יודעים שהעובדים שלהם משפיעים באופן ישיר על התפוקה, על הביצועים ועל הרווחים ולכן הם מגייסים אותם לכל אורך השנה. כמו כן, מעסיקים מסוימים משתמשים בתהליך של גיוס עובדים גם על מנת לייצר יתרון ובידול מול המתחרים.

הפתרון עבור מעסיקים שרוצים לגייס עובדים בתקופות חלשות יחסית הוא לגוון בין אמצעי הפרסום והשיווק של מודעות דרושים. דרך מאגר סי.וי.פול ג'וב נינג'ה למשל אפשר לבצע פילוח מדויק של המודעות, להתמקד רק באנשי מקצוע רלוונטיים ולחסוך זמן יקר. במקביל, הצוות של סי.וי.פול ג'וב נינג'ה עונה על שאלות נפוצות ועומד לרשות המעסיקים בכל הנוגע לגיוס עובדים לאורך השנה.

אפשרות אחרת היא להפריד בין גיוס עובדים זוטרים ובכירים. אם עסקים מסוימים צריכים הרבה עובדים זוטרים לתקופה קצרה, הם יכולים לשמור לצורך זה משאבים כספיים וכלכליים. מנגד, עסק שמחפש בעלי תפקידים בכירים יצטרך לפרוס את תהליך החיפוש לאורך השנה. כמו תמיד, גם כאן הרבה תלוי במטרות שהעסק מגדיר לעצמו ובמסגרת התקציב.

*נכתב בלשון זכר אך מיועד לשני המינים. *צוות סי וי פול שמח לעזור אבל חשוב לזכור שהאמור אינו מחליף יעוץ משפטי או מקצועי ויש להתייעץ באיש מקצוע.